Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

🌼 Zaczynamy 🌼

Blog:  domka26
Data dodania: 2021-04-21
wyślij wiadomość

20.04.2021






Witam wszystkich po długiej przerwie. W końcu zaczynamy działać na działce. Kosimy, robimy drogę i ogrodzenie. Będziemy też robić domek narzędziowy z drewna, będę wszystko opisywać. 



Zapraszam do śledzenia bloga ☺️



Gaz czy pellet? Co polecacie?

Blog:  domka26
Data dodania: 2020-02-02
wyślij wiadomość

Witam serdecznie!

Mam pytanie, czym ogrzewać dom parterowy 122 m2? Gaz w drodze. Jakie są koszta miesięczne ogrzewania gazem a jakie pelletem? Proszę o komentarze, co polecacie?

29Komentarze
Data dodania: 2020-02-02 19:43:10
Koszt palenia pelletem jest taki jak gazem. Pellet to czyszczenie kotla. Skladowanie opalu. Powiecmy 3 tony raz w roku bedziesz nosil. Gaz jest bez obslugowy. Ja mam gaz nie zmienilbym na pellet. Fajne sa powietrzne pompy ciepla na domek 122m w sam raz.
odpowiedz
madic27  
Data dodania: 2020-02-02 19:44:40
Nawet bym sie nie zastanawial majac gaz w drodze i wlsnie gaz bym wybral. Pewnie rachunki wyjda minimalnie wyzsze oraz sama kotlownia ale bezobslugoeosc i wygoda do mnie przemawiaja. Pozdrawiam
odpowiedz
maleksandra
Data dodania: 2020-02-02 19:46:52
Gaz!
My zdecydowaliśmy się na gaz, piec kondensacyjny, ogrzewanie podłogowe w całym domu, też parterówka, a mamy 160 metrów powierzchni użytkowej plus 40 metrów garaż. Rozważaliśmy różne opcje i ta jest bardzo korzystna. Na pellet bym się obawiała, gdyż już teraz wprowadzane są zakazy grzania paliwem stałym, więc w przyszłości może być różnie.
odpowiedz
pa00
Data dodania: 2020-02-02 20:07:53
Bez wątpliwości gaz ! Bez obsługowo i czysto, cywilizacja ;)
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-02 20:12:37
A
a pellet nie jest cywilizacyjny bo raz na tydzien lukniesz do kotla i wysypiesz popiol ktorego prktycznie nie ma gaz gaz oczywiscie wszyscy gaz ... a potem 3000 zl na rok opowiesci z krypty ze niby gotowanie i kapiele i ogrzewanie i cieplutko ulala az spedzaja 5 min pod prysznicem i siedza pod kominkiem opalanym drewnem no chyba ze kogos stac zeby w domu gazem bylo 24 25 stopni no ale to juz nie ma cenowo porownania wtedy oczywiscie gaz
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-03 09:36:19
24, 25 stopni??? Czy to nie lekka przesada? No ale moze ktos lubi taka temperaturę.....
odpowiedz
Odpowiedź do violka10
Data dodania: 2020-02-03 10:23:26
A jednak
Dla jednych pasuje 21 dla drugich 24 jedni pojda do pracy za srednia krajowa inny tego nie uczyni wszystko zalezy od danej osoby no w koncu nie jestesmy wszysscy tacy sami . A co do ogrzewania to rowniez uwazam ze pompa ciepla i do tego fotowoltaika to moze byc cos ciekawego kiedy wysluzy sie nasz kociiol uderzymy w tym kierunku jakos gaz nas nie przekonuje chociaz nigdy nie mow nigdy Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do lukidori
2344
Data dodania: 2020-02-03 19:34:58
Od razu widać że baba pisze bo one tak zawsze pojęcia nie mają ale kłap, kłap, kłap... dziobem. Koszt palenia gazem = koszt pelletu jak juz ktoś wyżej pisał. Fizyka jest nieprzejednana.
odpowiedz
Odpowiedź do violka10
Data dodania: 2020-02-02 20:15:51
smiech
ach zapomnialam dodac ze smiech na sali kiedy czytam ze ogrzewanie gaze mwyszlo ludzi kolo 2 tys zloty na rok przy okolo 200 metrach domu kiedy ja mieszkajac w mieszkaniu nowym bloku mieszkanie srodkowe placilam po 1900 zl i wcale mega cieplo nie bylo dodam ze mieszkanie bylo 53 metry
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-02 20:35:02
My mamy 42 m2 i płacimy ok. 1500 zł/rok. Za grzanie wody wyjdzie tyle samo bo nie ma związku z m2, a koszt to ok. 25-30% całości. A ogrzewanie zależy od jakości budowy, u nas wieje masakrycznie przy każdym oknie + wentylacja mechaniczna bez odzysku ciepła (nie zaklejamy taśmą nawietrzników w oknach). Z OZC dla budowanej parterówki 117 m2 użytkowych wychodzi ok. 2400 zł/rok - ogrzewanie gazem. Pożyjemy zobaczymy. Koszt przyłączenia 2200 zł - gazownia robi rozbudowę sieci bo do rury 120 m. Był plan na pompę ciepła ale gazownia popsuła nam ten plan ;)
odpowiedz
Odpowiedź do violka10
Data dodania: 2020-02-02 22:03:23
niedaleko mnie deweloper buduje szeregowce, ściany murowane są z porothermu 18tki!, da na to 20 cm najgorszego styro i jestem pewna, że za ogrzewanie rachunki będą kosmiczne, jak dom jest dobrze wymurowany i ocieplony to nie będzie wymagał takich nakładów na ogrzewanie jak ten co jest postawiony byle jak
odpowiedz
Odpowiedź do violka10
2344
Data dodania: 2020-02-03 19:45:27
Nie , nie będą kosmiczne choćbyś nie wiem jak tego chciała (przez ten TANI! styropian). Wystarczy sobie policzyć ( o ile ktoś potrafi hehe)
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
Data dodania: 2020-02-02 20:54:01
Mam kocioł na pellet i obsługa nie jest jakaś kłopotliwa. Oczywiście wybrałem taki kocioł, ponieważ w okolicy nie było dostępu do sieci gazowej. Użytkując "pelleciaka" wiem już z praktyki, że obsługa trochę zabiera czasu, a pelletu czasami nie można kupić od ręki. Z jego jakością też jest różnie. Co do kosztów to trudno mi się obiektywnie wypowiedzieć. Znam przybliżone koszty ogrzewania pelletem, ale nie mam w praktyce odniesienia do kosztów ogrzewania gazem. Przynajmniej jak słyszałem od hydraulika i paru jeszcze osób podających koszty ogrzewania gazem to wychodziło, że tańszy jest gaz. Nie do końca jednak chce mi się w to wierzyć. Natomiast muszę przyznać, że gaz na pewno wygrywa w kwestii obsługi – nie muszę szukać dostawcy opału. Płacę rachunek i mam. I tyle. Z pelletem muszę poszukać, podźwigać jak jest, systematycznie zapełniać zbiornik. W sumie jednak nie narzekam. Co do przepisów zakazujących użytkowania kotłów pelletowych to jest to czyste demonizowanie. Przepisy nie dotyczą takich urządzeń. Są to kotły wysokiej klasy 5 i wyższej – spełniające wymagane normy. Wspomniane przepisy dotyczą kotłów wszystkopalnych tzw. śmieciuchów. Z tego właśnie powodu, że można wszystko spalić, nawet śmiecie.
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-02 21:16:13
Mamy kocioł na pellet. Co prawda nie mieszkamy jeszcze, ale dom od listopada jest ogrzewany. Jesteśmy bardzo zadowoleni, obsługa nie jest kłopotliwa, czyści się bardzo rzadko,nie jest to uciążliwe,nasz piec ma mały podajnik więc dosypujemy co ok 6 dni. Opał trzeba gdzieś trzymać- my akurat nie mamy gdzie i to jest dla nas jedyny problem. Jeśli mielibyśmy gaz u nas na wsi, pewnie nie byłoby tematu i i wybralibyśmy gaz z prostego powodu- bezobsługowość. Na pompę ciepła nie było nas stać, stąd wybór pelletu. Rozmawiając z użytkownikami pieców na pellet, generalnie wszyscy byli zadowoleni.
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-02 21:57:17
gaz
zawsze mozna sobie butle na podworku zaistalowac dlaczego nie ...
odpowiedz
Odpowiedź do przygodamgprojekt
Data dodania: 2020-02-02 22:39:21
Oczywiście, że można. Pod warunkiem, że ma się na ową butlę miejsce. Poza tym nie każdy chce mieć na swojej posesji biały,szpetny baniak. A zakopać zbiornik tez nie zawsze ma się możliwość. Takiej opcji nawet nie bralabym pod uwagę. Jak już pisałam, zdecydowałabym się jedynie na gaz ziemny.
odpowiedz
Odpowiedź do violka10
Data dodania: 2020-02-02 21:56:41
Ja z gazu jestem zadowolona, najwięcej za ostatni miesiąc wyszło nam 250zl, nie muszę doglądać temperatura na 21,5 stopnia, co do sezonu grzewczego jeszcze rocznych podsumowań nie mamy
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-02 21:59:49
u nas ma być gaz, nie bardzo mamy się nad czym zastanawiać bo dom mały i w kotłowni nie byłoby na to wszystko miejsca, myślę, że w dzisiejszych czasach trudno ocenić co będzie ekonomiczne a co nie, nie ma szans na przewidzenie zmiany cen, po prostu założyliśmy, że ogrzewanie może być drogie i trudno, na pewno gaz jest wygodniejszy
odpowiedz
sebpre  
Data dodania: 2020-02-02 22:04:42
gaz
Nawet nie robiłem porównania w swoim przypadku. Gaz był doprowadzony do działki, więc wykonałem ogrzewanie gazowe. I jestem bardzo zadowolony, nie analizuję nawet kosztów ogrzewania domu. W dzisiejszych czasach gdy jedno tankowanie auta to koszt ok. 300 zł to nie będę tracił czasu i analizował ile mnie kosztuje ogrzewanie domu - 300, może 400 miesięcznie??? Do baku lejemy bez opamiętania a tu zaczynają się wyliczanki o głupie 50 - 100 zł w jedną czy drugą stronę. Najważniejszy jest komfort bezobsługowego użytkowania. Żyjemy w 21 wieku i nie mam zamiaru bawić się w palacza i tragarza worków z jakimś pelletem.
odpowiedz
pa00
Data dodania: 2020-02-02 22:22:25
Dokładnie! Bardzo dobrze napisane!
odpowiedz
Odpowiedź do sebpre
joanna1  
Data dodania: 2020-02-20 14:12:13
Super! Popieram :)
odpowiedz
Odpowiedź do sebpre
Data dodania: 2020-02-03 01:47:46
Peleciaka instalowaliśmy, bo gaz w mojej okolicy był w odległej perspektywie. Teraz gaz biegnie dokładnie 12 m od domu a ja... wcale nie mam zamiaru zrezygnować z pelletu. Jestem z niego bardzo zadowolony. Przy obecnej zimie wsypuję jakieś 6 worków po 15 kg na tydzień, z czym nie ma problemu nawet moja filigranowej budowy żonka, raz na miesiąc spędzam pól godziny na czyszczeniu kotła, co sprawia mi dużą frajdę tak jak każda czynność, którą mogę wykonać koło domu, popiołu z tego nazbiera się 5-litrowe wiaderko po farbie. W kotłowni pachnie drewnem, z komina przez trzy lata nie widziałem, żeby wylatywał jakikolwiek dym, a całość jest obsługiwana przez rozbudowany sterownik, tak że bezobsługowość w porównaniu do gazu jest na poziomie 80%. Wysokiej jakości pellet zamawiam przez internet, a darmowa dostawa kurierem pojawia się po 2-3 dniach. Kurier zamówiony opał wwozi na paleciaku wprost do miejsca jego składowania. Szybka kalkulacja pokazuje koszty ogrzewania: od 1 listopada do 2 lutego, a więc przez trzy miesiące, zużyłem 70 worków, to jest 1050 kg pelletu, a to w przeliczeniu na złotówki daje kwotę 1157 zł. Jak ktoś kupuje tańszy pellet to oczywiście wyjdzie go to sporo taniej. Dzieląc kwotę przez 3 wychodzi, że miesięczny koszt na CO i CWU tej zimy to 385 złotych. A jeżeli miałbym w tej chwili budować nowy dom i miałbym wybierać między kotłem na gaz i kotłem na pellet, to zdecydowanie wybrałbym... pompę ciepła.
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-03 10:22:51
Przekalkuluj koszty. Ja mam u siebie piec na pellet i w tym roku przechodzę na gaz ze zbiornika (kupuje swój, nie dzierżawiony). Dobry piec na pellet musi swoje kosztować inaczej to badziew, który odbije się czkawką tak jak u mnie. Wg mnie gaz to po prostu wygoda i czyściutka kotłownia. Absolutna bezobsługowość. W przypadku pelletu, trzeba taki przenosić do kotłowni - zasypywać - a to oznacza, że się jednak pyli. Wiele osób pisze, że to dla nich nie problem... niektórzy nawet, że radocha zasypywanie pieca ;) Dla mnie też nie było problemem do momentu jak mi jakiegoś dnia nie pierdalnęły plecy w lędźwiach i podniesienie worka to już był wyczyn. Myślę, że równie dużym wyczynem będzie zasypanie pieca przez filigranową kobietkę kilka workami. Chcąc nie chcąc co pewien czas piec na pellet trzeba odgruzować. Kolejną kwestią jest drożejący z sezonu na sezon pellet - pewnie można kupić taniej, ale jakość bardzo często pozostawia wiele do życzenia, a nawet potrafi zawalić podajnik i palnik. Zauważyłem, że wiele osób palących pelletem przypomina mi sekciarzy, którym nijak nie da rady wytłumaczyć alternatywnych źródeł ;) Mam wśród rodziny i znajomych wiele osób, które mają zarówno peleciaki jak i gaz. Każda z osób które pali pelletem po 2-3 latach jednak wybrałoby gaz z racji bezobsługowości. Ale ze zdaniem jak z czterema literami - każdy ma swoje :)
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-03 11:42:32
Jak mi kręgosłup, jak to ładnie ująłeś, pier... odmówi posłuszeństwa, to gaz mam tuż za płotem. To tylko kwestia podłączenia się do rury i drobnych modyfikacji w kotłowni. To nie jest tak, że do upadłego będę bronił argumentów przemawiających za pelletem, ja jestem zwyczajnie z niego zadowolony, a po co zmieniać coś co się sprawdza i co mi pasuje. Na chwilę obecną to raczej zwolennicy gazu stanowią grupę atakującą tych "palących inaczej" co można stwierdzić czytając różne fora, a nawet kilka komentarzy powyżej. Palę pelletem, który co prawda nie jest najtańszy, ale jego jakość powoduje, że serwisant przyjeżdżający na coroczny przegląd kotła ma przy nim niewiele do roboty. No i kocioł mam dość drogi, żaden tam badziew jak to określiłeś. A cena... no cóż, nikt gwarancji nie da, że jakikolwiek rodzaj opału nie poszybuje w stronę cen absurdalnych wysokości. A co jak cena gazu podniesie się trzykrotnie??? Wystarczy jakiś konflikt gdzieś na drugim końcu świata. Czasy obecne mogą przynieść różne niespodzianki. Oby nie, oby nie.
odpowiedz
Odpowiedź do cool_dude
Data dodania: 2020-02-03 12:25:46
:)
Nic dodac nic ujac !!!
odpowiedz
Odpowiedź do naszfamiliaris
Data dodania: 2020-02-03 19:09:46
a skąd pewność, że nie wzrosną ceny pelletu? w dzisiejszych czasach nie można być pewnym żadnych cen, na taką ewentualność to lepiej posadzić sobie kilka drzew i zrobić komin dymowy w chałupie i przewidzieć kominek
odpowiedz
Odpowiedź do naszfamiliaris
Data dodania: 2020-02-04 10:25:54
Dlatego napisałem, cytuję: "A cena... no cóż, nikt gwarancji nie da, że jakikolwiek rodzaj opału nie poszybuje w stronę cen absurdalnych wysokości."
odpowiedz
Odpowiedź do maly-domek
maleksandra
Data dodania: 2020-02-03 12:05:18
Każdy wybiera jak uważa!
Słuchajcie, my analizowaliśmy różne możliwości i nie uważam aby ten, który ogrzewa dom inaczej był sekciarzem czy coś w tym stylu, absolutnie. Porównywaliśmy koszty z ludźmi, którzy mają podobny metraż, mamy dom prawie pasywny, ocieplony styropianem grafitowym z najniższym współczynnikiem, mega ciepłe okna, planowaliśmy budowę parę lat i każdy wybór został przeanalizowany, dlatego gaz i podłogówka. Co do mieszkania w bloku, to my po 15 latach mieliśmy dosyć, kosmiczne rachunki, remontowe po pareset złotych i jak wszystko podliczyliśmy to koszty naszego 200 metrowego domu w skali rocznej różnią się minimalnie od mieszkania w 57 metrowym mieszkaniu...cóż każdy ma prawo do swouch rozwiązań. Życzę Wam niskich kosztów i dużo budowlanej cierpliwości!
odpowiedz
Data dodania: 2020-02-03 19:59:54
Jakie wywody niektórych osób :D U nas 126m^2 użytkowych + garaż i kotłownia = ~160m^2. Cały rok (od stycznia do grudnia) = 2700zł za gaz. W domu temp na poziomie 22-23*C non stop.
odpowiedz

Warunki zabudowy - uczmy się na cudzych błędach

Blog:  domka26
Data dodania: 2020-01-22
wyślij wiadomość

Warunki zabudowy- jak wypełnić wniosek 


Opiszę Wam tu moją historię z decyzją o warunkach zabudowy.

Pan od którego kupowałam działkę miał wydane na nią warunki zabudowy, na tym obszarze nie ma planów zagospodarowania przestrzennego. W opisie, jaki można postawić na niej dom, widniało, iż dom musi mieć dach dwu lub wielospadowy, nie może być płaski, dom można wybudować 6m od ulicy (nie 4 jak jest to często podawane) oraz że powierzchnia zabudowy to max 15 % działki.

Po zakupie działki musiałam warunki przepisać na siebie, trzeba wypełnić wniosek, dołączyć mapkę (koszt 160 zł - moja mapa A0), warunki przyłączenia do sieci, gazu, wody itp. (na każdy czeka się ok 2 tyg w tych instytucjach czyli gazownia, wodociągi i energetyka) oraz rozrysować jaki dom chcielibyśmy na niej postawić.

W punkcie 4 trzeba opisać jak będzie wyglądał itp. i tu UWAGA ja wtedy chciałam dom z dachem dwuspadowym, Pani z Urzędu kazała mi tak wpisać, że będzie to dom z dachem dwuspadowym. Na decyzję czekaliśmy ok 2 miesięcy. Na cele mieszkaniowe jednorodzinne decyzja była zwolniona z opłat.

Warunki dostaliśmy, ale po czasie zmieniliśmy zdanie i stwierdziliśmy, że wolimy jednak dom z dachem wielospadowy. Udałam się do urzędu próbując wyjaśnić Pani sprawę, że pierwsze warunki wydane na działkę (poprzedniego właściciela) zawierały właśnie adnotację, że dach może być dwu lub wielospadowy i czy mogłabym jakoś notatką korygującą zmienić ten JEDEN wyraz.  

Otóż NIE. Miałam dwie opcję: powiadomić pisemnie wszystkich właścicieli działek leżących na mojej ulicy (jest ich ok 25), że chcę mieć dom z dachem wielospadowym. Jest tam tylko kilka domów, dużo ludzi po prostu kupiło działkę i są na przykład za granicą albo mieszkają w innych miastach. Musiałabym ich szukać i zebrać wszystkie zgody. 

Opcja druga: Od nowa składam wniosek, kupuję mapy za 160 zł, rysuję nowy dom we wniosku i czekam znowu 2 miesiące.

Z wiadomych przyczyn wybrałam opcję drugą. I znowu czekanie 2 miesiące na decyzję z powodu JEDNEGO wyrazu, który przecież już kiedyś był na tą działkę wydany.

Teraz już nauczona na błędach i po porozumieniu z architektem przestrzegam jak wpisać, żeby było dobrze :) na wszelki wypadek, gdyby również nam coś nie odwidziało i miała nastąpić jakaś zmiana.

W okienku 4 opisałam, że dom będzie dwu lub wielospadowy, o kącie nachylenia od 25 stopi do 45 stopni,do dwóch kondygnacji nadziemnych, wysokość do 9 m, oraz zwiększyłam powierzchnię zabudowy do 18%. W sposobie ogrzewania też wpisałam dwie zamienne opcję czyli ogrzewanie na paliwo stałe albo gazowe. Na rysunku mimo to umieściłam dom parterowy bo Urząd wymaga przedstawienia jaki dom chcę postawić. Musiałam też wydrukować jego zdjęcie, jak będzie wyglądał z przodu i jaki ma rzut parteru.

Także przestrzegam, wpisujcie lepiej bardziej ogólnikowe rzeczy, ponieważ Urząd nie przepuści nawet jednego innego wyrazu :)

3Komentarze
kruszki  
Data dodania: 2020-01-22 15:34:37
cenna uwaga
Dzięki za taką przestrogę. Dostaję pytania odnośnie tego na co zwrócić uwagę przed lub w trakcie budowy. Dobrze wiedzieć żeby już na początku nie stracić czasu i pieniędzy. Powodzenia na dalszych etapach.
odpowiedz
Data dodania: 2020-01-22 17:44:19
Urząd Urzędowi nie równy. Pracuje przy warunkach zabudowy i zawsze proszę aby zaznaczać wszystkie dostępne opcje, oraz wpisywać jak największe wielkości zabudowy. Dziwi mnie to że chcieli od Was wrysowanie projektu w mapę, oraz zdjęcie. My tego nie wymagamy. Co w przypadku gdy ktoś wnioskuje o warunki zabudowy by wydzielić kilka działek z pola na sprzedaż? Przydziela sobie do każdej działki projekt? Trochę bezsens
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-22 21:21:41
Też się nad tym zastanawiałam co jak ktoś na kilka działek potrzebuje warunki? Ja miałam jedna i takie wytyczne. Nawet na końcu wniosku wypisane że muszę dostarczyć rysunek domu. Mi niestety Pani z Urzędu nie mówiła o kilku opcjach. Miałam napisać dokładnie jaki to ma być budynek. Dopiero przy składaniu drugiego wniosku skonsultowalam się z architektem i on mi podpowiedzial jak zrobić. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do malinowydomek

Zmiany w projekcie

Blog:  domka26
Data dodania: 2020-01-21
wyślij wiadomość

Witam, mam pytanko, jakie zmiany wprowadzilibyście w tym projekcie, zastanawiam się nad tym czy nie wygospodarować małej spiżarki obok kuchni. Kuchnia jest długa na 445cm,szeroka na 249cm. Sądzę, że może brakować też drugiej łazienki. Projekt to Ka26. Paterowy. Proszę o wszystkie sugestie :)

Pozdrawiam



36Komentarze
troje  
Data dodania: 2020-01-21 13:15:07
ja bym wydzieliła z kuchni spiżarnię, nawet malutka, ale bardzo przydatna, oraz spróbowała gdzies wcisnąć drugą łazienkę, taką z kibelkiem i umywalką.
odpowiedz
kfiatq  
Data dodania: 2020-01-21 13:27:19
Może uda się coś wygospodarować kosztem pomieszczenia gospodarczego, tzn wc. Ogólnie projekt podobny rozmieszczeniem do mojego tj. Orszelina, tyle tylko że zamienione miejscami są lazienka z pomieszczeniem gospodarczym no i orszelina jest większa bo z garażem 2 stanowiskowym.
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 14:33:30
Garaż musi zostać, to warunek :) pomysł z wnęka w wiatrolapie super. Napewno wykorzystam. Dzięki wielkie za dobre rady :)
odpowiedz
Odpowiedź do kfiatq
Data dodania: 2020-01-21 14:02:08
Z doswiadczenia- spiżarnia to must have- .moim zdaniem gdybys wyrzuciła garaż to będzie w przyszłości najlepsza decyzja- wtedy na miejsce łazienki zrobic wiatrołap- z wiatrołap spiżarnia.Dzwi wejściowe przerzucić na lewą stronę lub od strony frontowej-garaż podzielić na dwie części na wc wejście obok schodów,na kotłownię lub co tam chcesz wejście z wiatrołapu
odpowiedz
Data dodania: 2020-01-21 14:06:32
Aaaa jeszcze jedno na lewej ścianie w wiatrolapie obok drzwi zrobiłam wneke po to aby w przyszłości i mieć szafe zlicowana ze ścianą z siedziskiem...wiem co mowie
odpowiedz
Odpowiedź do szafranzwiata0909
Data dodania: 2020-01-21 14:11:40
A kuchni bym nie ruszyła....jedynie co zmieniliśmy jeszcze to ścianie z salonu zlicowac z pozostałą częścią.a zadaszenie z salonu po prostu przedluzyc--Będzie wtedy suuuper
odpowiedz
Odpowiedź do szafranzwiata0909
Data dodania: 2020-01-21 14:42:10
jw. spiżarnia bardzo przydatna, ta kotłownia/pomieszczenie gospodarcze dziwnie usytuowane, nie wiem czym będziecie ogrzewać, ale dla mnie jedną z ważniejszych rzeczy przy wyborze projektu było aby kotłownia była za garażem, z osobnym wejściem, ale u nas dom z poddaszem, nie przepadam za parterówkami.
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 15:02:43
Ogrzewanie raczej gazowe ew. pellet. Myślę też o tym czy nie zamienić właśnie kotłowni z łazienką ale nie wiem czy łazienka bez okna to dobry pomysł?
odpowiedz
Odpowiedź do malinowydomek
Data dodania: 2020-01-21 15:07:53
okno w łazience fajny bajer, ale z doświadczenia. my mamy okno w łazience i w ogóle go nie otwieramy (rekuperacja) + cały czas roleta zew jest opuszczona.
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
Data dodania: 2020-01-21 15:13:33
Nie każdy się decyduje na reku ;) U nas mała łazienka bez okna, ale na taką większą łazienkę chyba bym się nie zdecydowała bez okna, do przemyślenia, to Wam ma odpowiadać ;)
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
Data dodania: 2020-01-21 15:36:39
co kto lubi. ja całe życie mieszkałam w bloku. Każde z mieszkań w którym mieszkałam miało łazienkę bez okna, więc dla mnie okno w łazience jest niepotrzebne. Dom tylko to potwierdza. jedyny plus okna w łazience - to dobre światło do malowania ;)
odpowiedz
Odpowiedź do malinowydomek
Data dodania: 2020-01-21 15:41:20
Dlaczego dziwne usytuowanie kotłowni??? Nie rozumiem?? Lepiej wejść do kotłowni z wiatrołap niz ż z holu,A tym bardziej że nie wiadomo czym zainteresowany ma ogrzewać,,,jak gaz to lepiej w razie wU mieć takie rozwiazanie- A jak węgiel to tym bardziej...mam wrażenie że niektórzy kierują się tylko i wyłącznie ESTETYKA A NIE FUNKCJONALNOŚCI'
odpowiedz
Odpowiedź do malinowydomek
Data dodania: 2020-01-21 16:10:20
A co to za oburzenie w moją stronę?? Wyraziłam swoją opinię o którą prosił inwestor, nie potrzebuje tu jakiejś gównoburzy.. Po prostu nie pasuje mi kotłownia przy sypialniach, tak trudno to zrozumieć? Nie wiem o co pretensje. Pytałam czym będzie ogrzewane, bo jeśli gaz to raczej nie ma znaczenia, a jeśli pellet to wydaje mi się że to nie jest dobre miejsce na kotłownie. Pozdrawiam serdecznie.
odpowiedz
Odpowiedź do szafranzwiata0909
Data dodania: 2020-01-21 20:45:54
No jak narazie ja argumentuje a per pani /wyskakuje z jakas gownoburza,....zreszta nieważne....pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do malinowydomek
Data dodania: 2020-01-21 15:05:19
druga łazienka to must have! jeżeli możesz to polecam też spiżarkę oraz pralnię..
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 15:08:18
Tylko gdzie to wszystko zmieścić :) garaż musi być, 3 sypialnie też :)
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
Data dodania: 2020-01-21 15:10:36
patrząc na projekt, ja na Twoim miejscu po lewej wydzieliła spiżarnię, kuchnie zrobiła z półwyspem wyspą. przejście z wiatrołapu do łazienki - dzięki temu kotłownia mogłaby był obok garażu, a w miejsce kotłowni obecnej druga łązienka plus pralnia.. tylko nie wiem czy kotłownia wtedy nie będzie za mała.. ewentualnie zamieniłabym kotłownie z łazienką . trochę ciasno jest ale musisz pokombinować :)
odpowiedz
Odpowiedź do mariemil2018
morgan2  
Data dodania: 2020-01-21 15:08:30
projekt
Zdecydowanie zamieniłabym łazienkę z pomieszczeniem gospodarczym. Kotłownia granicząca z garażem to taki 'gospodarczy kąt' można nawet zrobić wejście do kotłowni z garażu. Zrobi się wtedy odizolowana ta brudniejsza część domu, a łazienka będzie idealnie w sercu domu - blisko wszystkich pokoi.
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 15:29:53
Jest tylko jeden problem przy zamianie łazienki z kotłownią a mianowicie czy dostawiony tam komin (w obecnej łazience) nie będzie wyglądał głupio ponieważ będzie na samym przodzie dachu, który ma tylko 25 stopni i jest niski?
odpowiedz
Odpowiedź do morgan2
kfiatq  
Data dodania: 2020-01-21 16:21:05
No właśnie ten komin mógłby być problematyczne ale to już pytanie do architekta. Z mniej drastycznych zmian dobudowalabym spiżarke po lewej stronie kuchni, tak jak poprzedniczki już sugerowaly. Natomiast w kotłowni wydzielilabym male wc. U mnie wc ma wymiary 1,34m na 0,93m. Do kotłowni, zakładając ze jednak bedziecie miec gaz (jakoś nie wyobrażam sobie pelletu w samym środku domu) wstawilabym pralke.
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 17:31:46
A w takim małym wc jak masz zmieściła się też umywalka ?
odpowiedz
Odpowiedź do kfiatq
kfiatq  
Data dodania: 2020-01-21 17:39:53
Tak, przewidziana jest też umywalka.
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
maciejz
Data dodania: 2020-01-21 16:24:54
Spiżarnię można w pomieszczeniu gospodarczym zrobić - tzn. zależnie od rodzaju ogrzewania zmieszczą się tam półki na produkty spożywcze. Ja bym nie dodawał kolejnych pomieszczeń, bo one już są nie za duże. Zastanowiłbym się natomiast nad zlikwidowaniem garażu. Samochód mógłby stać pod estetyczną wiatą z przodu domu. Wtedy w 100m2 było by miejsce na spiżarnię, drugą łazienkę oraz na powiększenie sypialni. Mam garaż w bryle domu i jest to pomieszczenie, które się najbardziej brudzi. Wjeżdża się zabłoconymi kołami, wpada do domu deszcz i zimno... Jak chcesz zwiększyć wygodę - to parkuj na zewnątrz, w domu będzie dużo więcej miejsca. Dużo ludzi, z którymi rozmawiałem, narzeka na ceny pelletu. Ponadto gaz to wygodniejsze rozwiązanie. Jeśli byłoby ogrzewanie gazowe to także kotłownia mogłaby być przy ścianie zewnętrznej budynku - sąsiedzi tak mają. Kominek wystaje z pieca przez ścianę boczną. Wtedy można lepiej zagospodarować powierzchnię w środku domu.
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 16:29:45
Garaż nie będzie służył do parkowania samochodu tylko jako pracownia, musi zostać, to warunek :) ale dziękuję bardzo za uwagi. Wiata też będzie, myślę tak samo, po co budować dom dla samochodu :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
maciejz
Data dodania: 2020-01-21 16:59:02
Aaaa, to w takim razie można zrobić pracownię poziomo na rysunku - tzn. od okna garażu razem z łazienką obecną. A powyżej - część górna garażu - byłaby kotłownia. Po prostu ścianę nie wzdłuż (pionowo na rysunku), a w kierunku ściany z oknem (poziomo). Na wejściu do kotłowni małe pomieszczenie 2m2 - tam druga łazienka. Natomiast w kotłowni półki na przetwory. Kocioł gazowy może być bez komina - spaliny na zewnątrz domu przez ścianę. W miejscu obecnej kotłowni główna łazienka. Nie wiem, czy to wszystko jasno opisałem...
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 17:37:52
Muszę zapytać architekta o ten komin czy faktycznie dałoby radę bez niego w kotłowni jakby był piec gazowy. Wszystko rozumiem, dziękuje za uwagi, wszystkie dziś przeanalizuje i rozrysuję w sketchupie jakby to wyglądało. Pozdrawiam serdecznie :) ;)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
maciejz
Data dodania: 2020-01-21 19:01:29
Jakby w kotłowni zrobić drzwi balkonowe - to po praniu można by rozwieszać pranie na zewnątrz przy ładnej pogodzie. Można też zrobić drzwi normalne wejściowe - wtedy z zakupami można z zewnątrz do kotłowni wchodzić (drugie wejście). Dlatego lepiej, jak kotłownia nie jest w środku domu
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
kropki  
Data dodania: 2020-01-21 16:42:45
To ja też wrzucę moje trzy grosze;) Ja zrobiłabym wc w kotłowni, obok zamieściłabym też pralkę bo pomieszczenie wydaje się ustawne. Takie rozwiązanie wchodzi w grę oczywiście przy ogrzewaniu na gaz. U nas kotłownia jest nawet ciut mniejsza i ma drzwi balkonowe i wewnętrzne a mimo wszystko po zamontowaniu pieca z zasobnikiem(prosiłam hydraulika żeby się nie rozwlekał na całą ścianę) zostało miejsce na pralkę, suszarkę, umywalkę i jeszcze kawałek blatu. Myślę że drugie wc jest potrzebne. Moglibyście piec nieco przysłonić, resztę estetycznie wykończyć i powstałaby ładna pralnio- kotłownio- ubikacja:). Owocnych przemyśleń życzę.
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 16:57:53
Świetny pomysł !! Tak będę musiała zrobić. Także piec na gaz musi być, przysłonie go i zrobię tam małą łazienkę. Serdecznie dziękuję :)
odpowiedz
Odpowiedź do kropki
maciejz
Data dodania: 2020-01-21 17:03:42
Można oddzielić ścianką wc od kotłowni. wtedy nic nie będziesz musiała przykrywać. W kotłowni w przypadku pieca gazowego jest czysto - może tam być pralnia i mała spiżarnia. Na przetwory może być też duża szafa w kuchni - na ścianie wiatrołapu. Jak będzie tam szafa od początku do końca ściany i aż do sufitu to sporo się zmieści :)
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 17:15:05
Żeby zrobić dwa osobne pomieszczenia?
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
maciejz
Data dodania: 2020-01-21 19:10:42
No tak - dwa osobne. Przejściowe. Fragment 1,5m2 albo 2m2 wydzielić na dodatkowe WC. Ewentualnie trochę więcej, wtedy kabina prysznicowa się zmieści. Druga łazienka się przydaje - czy to dla gości, czy dla dzieci. Jeszcze do tematu - kocioł. Oprócz gazowego można też zamontować zwykły elektryczny, wtedy odpada koszt przyłącza gazu. Jak ma być podłogówka, to różnica w kosztach ogrzewania będzie minimalna w nocnej taryfie. Natomiast koszt instalacji sporo niższy. Z czasem można zrobić panele słoneczne (np. w programie 'Mój Prąd'). To moje propozycje :-) Powodzenia w budowaniu Pozdrawiam serdecznie
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
Data dodania: 2020-01-21 19:08:22
spiżarka i WC
https://archetyp.pl/projekt/niko/ zobacz jak tu jest to rozwiązane, może coś podpowie. Spiżarka musi być i im bliżej kuchni tym lepiej.
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 19:18:19
Witam, będę gospodarować taką przestrzeń na spiżarkę ;)
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp
marloni  
Data dodania: 2020-01-22 08:28:36
może jeszcze ja zamieszam w głowie :) Wydaje mi się że pomysł komina pzez ścianę możesz rozważyć - my tak będziemy mieli przy gazie i jest to dużo tańsza opcja niż budowanie komina. Coraz wiecej osób to stosuje. Bo z kominami to też jest różnie i np po kilku latach (u nas 10) lubi sobie przeciekać ;) Ze spiżarka to must have to się zgadzam ale na pewno blisko kuchni. Ktoś zasugerował wygospodarować pracownię z części garażu i łazienki i naprawdę ma to sens tym bardziej że mozna kotłownię z wc zrobić w "drugiej części" garażu. Głowna łazienka przy sypialniach. Tak ja to widzę. Pozdrawiam i życzę owocnej zabawy w projektowaniu.
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-22 11:46:13
Dziękuje za słuszne uwagi, wszystko przemyślę ;)
odpowiedz
Odpowiedź do marloni

Witamy!

Blog:  domka26
Data dodania: 2020-01-20
wyślij wiadomość


Witamy!

Właśnie staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami projektu domu KA26. Kupiony w Extradom. Dom będziemy budować w woj. zachodnio-pomorskim. Będziemy na bieżąco informować o poszczególnych etapach. Na ten czas załatwiamy dokumenty do pozwolenia na budowę. Pozdrawiamy !!

11Komentarze
dordar  
Data dodania: 2020-01-20 21:29:42
Witam, gratuluję zakupu projektu i życzę bezproblemowej budowy:)
odpowiedz
Data dodania: 2020-01-20 21:52:43
Witajcie w naszej społeczności. Powodzenia!:)
odpowiedz
Data dodania: 2020-01-20 22:21:12
Witam serdecznie. Życzę powodzenia i bezproblemowej budowy. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2020-01-20 22:57:05
Witam i życzę powodzenia
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 06:44:48
Bardzo wszystkim dziękuję napewno się przyda :)
odpowiedz
Data dodania: 2020-01-21 07:29:21
Witam
Witam serdecznie i powodzenia, etap taki jak u mnie ;) Na kiedy planujecie rozpoczęcie budowy?
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 08:05:10
Witam serdecznie, budowa jak tylko wszytko skompletujemy. Niestety wiadomo jak jest w naszych urzędach :) a Wy kiedy? Już kupiony ten fajny projekt :)?
odpowiedz
Odpowiedź do ogrodniczka
Data dodania: 2020-01-29 09:07:20
jeszcze nie, czekamy na wypis z mpzp chociaż z tego co się orientowałam nie powinno być z nim zadnych problemów. Ale poczekam az się upewnię. Na ten rok planujemy do pozwolenia na budowę i kredyt, start pewnie na wiosnę 2021chyba że uda się wcześniej to może jesienią stan zero
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
Data dodania: 2020-01-21 10:17:18
Fajny projekt domu, bardzo podobny do naszego, przynajmniej z zewnątrz. Po 9 miesiącach mieszkania mogę z czystym sumieniem potwierdzić, że układ domu, że wszystko na jednym poziomie jest MEGA wygodny. W tym projekcie brakuje mi jedynie spiżarki, a jak się okazało to jedno z najlepszym pomieszczeń w domu, a początkowo chciałam ją zlikwidować. Nie myśleliście dokonać jakiejś zmiany typu odciąć kawałek kuchni na spiżarkę? Moja spiżarka ma 1,1 szerokości i w zupełności to wystarczy i kuchnia jest szeroka na ok 3,5 , a z tego co widzę, to teraz kuchnia w Waszym projekcie jest 4,69 szeroka, więc ja widzę tam potencjał na spiżarkę. Przemyśl sprawę , bo spiżarka jest super, masz większy porządek w kuchni, lepszy dostęp do wszystkiego. Oczywiście widzę że masz pomieszczenie gospodarcze, ale tam podejrzewam , że będzie piec z zasobnikiem na wodę i wiadomo coś tam sie jeszcze zmieści ( u mnie suszarka na pranie, pralka, szafka na brudne pranie, szafka z chemią, proszkami itp), a nie ma jak spiżarka pod ręką zaraz przy kuchni.
odpowiedz
domka26  
Data dodania: 2020-01-21 10:49:37
Dziękuję za słuszne uwagi. Miałam dziś właśnie dodać post z rysunkami domu żeby zapytać co można zmienić. Właśnie brak spizarki i brak drugiej łazienki to mój największy ból w tym projekcie. Twój projekt bardzo ładny, też go oglądałam. Potrzebowałam tylko 3 sypialni. A ten niestety tylko dwie miał. Fajnie się mieszka w parterowce bez schodów na górę? Wcześniej chcieliśmy projekt z poddaszem użytkowym ale właśnie perspektywa schodów na starość zmieniła moje myślenie i wybór padł na parterowke :)
odpowiedz
Odpowiedź do nika2016
Data dodania: 2020-01-22 10:00:55
Podpisuje się dwoma rękami pod parterówką:). Zawsze mi się podobały parterówki, ale patrzyłam na wygląd zewnętrzny, bo w ogóle wydawało mi się, że budowa domu to coś nierealnego, że nigdy do tego nie dojdzie. A tu życie zaskoczyło choć raz pozytywnie i się udało i od marca 2019 mieszkamy. Po tych kilku miesiącach stwierdzam, że to był genialny wybór i wielokrotnie spotkałam się z opiniami osób odwiedzających, że brak schodów to jest jednak fajny pomysł. Oczywiście czasem działka nie pozwala na budowę parterówki, ale jeśli jest taka możliwość to szczerze polecam.Mój mąż też początkowo chciał pokoje na poddaszu, ale bardzo szybko przekonał się do projektu parterówki i teraz jest mi wdzięczny, ze taki pomysł miałam:)
odpowiedz
Odpowiedź do domka26
domka26
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 16182
Komentarzy: 79
Obserwują: 3
On-line: 9
Wpisów: 5 Galeria zdjęć: 6
Projekt KA26
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy bez poddasza bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - zachodnio-pomorskie
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2021 kwiecień
2020 luty
2020 styczeń

Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67131
Liczba wpisów: 222808
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681136
Liczba osób online: 425
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy